Wątki na forum
Strona główna forumRegulamin forum
- Stara miłość nie rdzewieje? (39)
- Dobra metafora może zastąpić 1000 słów... (5)
- Przyuczenie. (1)
- Monetyzacja hobby (5)
- Coś z Nietzschego (288)
- Co rozumiecie..... (29)
- Liczba sesji (2)
- Trauma i poprzednie wcielenia (3)
- Jak seksuolog może ocenić siłę erekcji (12)
- Tutaj są rozmowy o wszystkim i o wszys... (1404)
- Ciało obce, czyli psycholog w szkole (40)
- Badanie skierowane do osób z zaburzeni... (1)
- Eksperyment postrzeganie społeczne (1)
- Mieszane uczucia (71)
- Dwie milosci (263)
- Problemowe użytkowanie aplikacji randk... (95)
- Szkolenie z interwencji kryzysowej (2)
- Lewo lub prawo - decyzja do dziś (64)
- Terapeuta uzależnień - jak nim zostać? (4)
Reklamy
Forum dyskusyjne
Przeczytaj komentowaną wiadomość
Badania potwierdzają, że wczesna edukacja szkolna raczej szkodzi dzieciom niż im pomaga
Autor: krakers Data: 2015-06-13, 01:25:27Moim zdaniem nie dotyczy to wszystkich dzieci, dlatego zamiast słowa ,,raczej'' bardziej zasadne byłoby użycie sformułowań: niektórym dzieciom, ewentualnie można by też pokusić się o takie sformułowanie, że w momencie spełnienia określonych warunków wcześniejsza edukacja sześciolatka powoduje nawet pewną stymulację jego rozwoju. W polskich realiach dotyczy to oczywiście mniejszości sześciolatków, którzy te warunki są w stanie spełnić, stąd ogólny zamysł powyższego artykułu jest słuszny,bo chociaż w pewnych warunkach rozwój można stymulować, to nie można go przyspieszać wbrew naturze samego dziecka, jego zdolności intelektualnych. Są dzieci, dla których rzeczywiście zbyt wczesny przymus realizacji obowiązku szkolnego może skutkować poważnymi trudnościami w uczeniu się a nawet problemami psychicznymi z powodu nieradzenia sobie ze zbyt dużym obciążeniem.
Znam zdolne sześciolatki, którym ,,nauka w rozwoju nie przeszkadza'' a wręcz jest przyjemnością i sprawia dużą satysfakcję i w tym przypadku wcześniejsze pójście do szkoły powoduje pewną stymulację. Dlatego wiele zależy od pewnych uwarunkowań związanych zarówno z samymi możliwościami intelektualnymi ale też zdolnością socjalizacji jak i ze środowiskiem, z którego się wywodzą oraz przystosowaniem szkół na przyjęcie sześciolatków. Tylko warto pamiętać, że naturalnego rozwoju nie można ,,przeskoczyć'', a już na pewno nie warto tego robić dla korzyści ekonomicznych, bo skala jest nieporównywalna.
- Badania potwierdzają, że wczesna edukacja szkolna raczej szkodzi dzieciom niż im pomaga - krakers, 2015-06-13, 01:25:27